Her araç için özel görünüm: Audi Q6 e-tron
audiIngolstadt’ın ürettiği ilk tam elektrikli modeli Q6 e-tron, özel tasarımı ve işçiliğiyle de dikkat çekiyor.
2018’de Audi e-tron’u piyasaya sürdüğünden beri dört halkalı marka, prototipleri ve tek seferlik modelleri özel süslemelerle donatıyor. Audi buna dış tasarım diyor. En son örneğini S1 Hoonitron ve Formula 1 gösteri arabasında gösterdi. Dört halkalı marka şimdiye kadar 20’den fazla aracı Audi’de Tasarım Başkanı Marco dos Santos tarafından tasarlanan bu özel kaplama ile tanıttı. En son vizyonu artık Audi Q6 e-tron prototipini süslüyor.
Marco dos Santos, Audi’nin tasarım dilinin Q6 e-tron ile bir sonraki seviyeye geçtiğini söyledi. Ne istediğine karar vermekle başlar.” söz konusu. Marco dos Santos’a göre yeni proje, aslında 2018 Audi e-tron’daki döşemeden oldukça tanıdık olan Audi Q6 e-tron’da kullanılan neon kırmızı renk gibi önceki tasarım öğelerinden yararlanıyor, ancak her yeni model ayrıca yeni bir sayfadır. Acıtıyor. Marco dos Santos “Audi’de teknoloji ve tasarım ayrılmaz bir şekilde bağlantılı ve tek bir varlık oluşturur. Teknolojilerimiz daha güçlü ve hassas hale geldikçe, bu durum tasarımımıza, ekipman seçimimize ve benzetmemize yansır.” söz konusu.
Dos Santos’a göre kaplama, aracın teknik unsurlarını akılda kalıcı bir görsel dile çeviriyor: “Temel olarak, kaplamalarla bir sohbet başlatmak istiyoruz. Bu konuşmanın küresel olması, tasarım dilini benzersiz kılıyor. Bazı şeyler olabilir. farklı ülkelerde farklı algılanıyor. Tasarım her durumda, her yerde işe yarar.”
Anahtar öğeleri vurgulamak için pürüzsüz iç akışa sahip şekiller
Audi Q6 e-tron söz konusu olduğunda, büyük grafikler aracı ilk bakışta bir prototip olarak tanımlar. Marco dos Santos’a göre: “Bu her zaman çok özel bir heyecan yaratıyor. Prototip durumda, kaplama, aslında hala büyük ölçüde içsel olan tasarım hakkında konuşmamız için fırsatlar yaratıyor. Bu, bazı unsurları gizlerken bazı unsurları gösteren bir stabilite yaratıyor. olanlar.”
Keskin çizgiler ve yüksek kontrast: Gloss Fierce Fuchsia rengindeki büyük ölçekli radyal grafikler, Gümüş renkli ayrıntılı geometrik örgüler ve şeritlerle buluşuyor. Haller, aracın mimarisinin temel unsurlarını vurgulayarak sorunsuz bir şekilde birleşir. Alt eşik paneli beyaz rengi ile gövdeden ayrılmıştır. Bu, Audi’nin emisyonsuz sürüşü tasarımın merkezine yerleştiren e-tron felsefesini vurgulamaktadır. Audi görünümünü tanımlayan Singleframe ve beş kollu dinamik jantlar da tamamen beyazdır. “e-tron Powerstripes” adı verilen neon kırmızısı süslemeler, eşiklerin üst alanını vurguluyor. Bu alan, pilin evi olarak tamamen elektrikli aracın kalbidir.
Diğer bir neon kırmızı şerit arka kısım boyunca uzanır ve quattro baloncuklarını vurgular. Bunlar, düz kavisli D sütunlarını destekleyen gövde hatlarıdır. Baloncuklar yepyeni Audi quattro’yu andırıyor ve Audi’nin tasarım DNA’sının ana unsurunu oluşturuyor. Dört halkalı marka, bu merkezi tasarım öğesini “teknolojiyi görünür kılmak” olarak yorumluyor. Gövdenin üst kenarı boyunca uzanan yoğun ağ ızgara, araca teknoid profilini verir. D sütunları hariç cam alanlar tamamen siyah ve gövdeden ayrılmış durumda.
Giydirme tasarım süreci her araç için benzerdir. Grup, dış tasarımcıların ayrıntılı çizimlerini kullanarak, modeli hangi öğelerin oluşturduğuna ve vücudun hangi bölümlerine odaklanılacağına karar vermek için birlikte çalışır. Giydirme, modelin karakterini soyut olarak yansıtmayı ve görsel olarak pekiştirmeyi amaçlar. Yepyeni fikir her zaman yol gösterici faktör olarak kalır.
İşte bu noktada Marco dos Santos’un tasarım süreci gerçekten başlıyor. Marco dos Santos’un “Kafa, kalem ve el arasındaki bağlantıya ihtiyacım var” şeklinde yorumladığı bu süreçte, kağıt üzerine çizilmiş birçok eskiz, görsel ve grafik yazılımlar kullanılarak araca uyarlanıyor. Araç tamamen kaplama ile kaplanırken, hassas ve titiz bir işlemden dolayı işlem birkaç gün sürmektedir. Yine dos Santos’a göre: “Bu, hakikat anıdır. Çünkü daha önce düz görünen çizgiler, köşeleri ve kenarları nedeniyle artık vücutta hiç de düz görünmüyor.” Marco dos Santos bu süreci şöyle açıklıyor: “Çalışmanın bu aşamasında pek çok şey atılır, yeniden düşünülür ve yeniden tasarlanır.” Tüm bu süreç boyunca, Marco dos Santos her zaman insanların tasarımı daha sonra nasıl göreceklerini düşünmek zorunda kalıyor: “Birinin Audi Q6 e-tron’u ilk kez hangi açıdan göreceğini asla bilemezsiniz. önce buraya sonra oraya odaklanmaya karar veriyorsunuz.” “Araba bir heykel. Kaplamalar her zaman tüm arabanın etrafında 360 derece çalışmak zorunda.”
Günün sonunda, dış tasarımın otomobilin farklı geometrilerine mükemmel bir şekilde uyması üzerine, dos Santos model için özel bir kostüm yaratmış: “Tüm dünyada sadece bir tane var, sadece bu modele özel.”
marco dos santos
Marco dos Santos, 1987’de Münih’te Alman bir anne ve Brezilyalı bir babanın çocuğu olarak dünyaya geldi. Liseden mezun olduktan sonra memleketinde orta disiplinli tasarım eğitimi aldı. 2014’ten beri e-tron, yapay zeka ve motor sporlarına odaklanan Dress Design for Audi’de çalışıyor. Otomotiv dünyasının dışında serbest tasarımcı olarak da çalışmaktadır. Müzik endüstrisindeki altın ve platin sanatçılar için logolar, sanat eserleri ve posterler ile albüm kapakları tasarlıyor.
>